KINASE is in 2016 opgezet door bevlogen zorgprofessionals met een passie voor de bedrijfskundige kant van de zorg. We zijn voortdurend geprikkeld door de vraag hoe we zorg beter kunnen organiseren en hoe technologie daarbij kan helpen. Door mens, proces en systeem optimaal op elkaar af te stemmen werken we aan de beste zorg voor patiënten, en dragen we bij aan het werkplezier van professionals.
Onze consultants hebben samen met onze pool van geneeskundestudenten, Young KINASE, een enorme implementatiekracht. Wij vertalen de stip op de horizon naar concrete en haalbare stappen. En lopen met je mee tot het doel bereikt is.
De druk op de zorg neemt toe en de zorgkosten stijgen. Hoe kunnen we in deze situatie de kwaliteit van zorg optimaliseren en tegelijkertijd de kosten in de hand houden? Hoe maken we daarbij slim gebruik van data en technologie en hoe kunnen we samenwerking vergemakkelijken? Een ding staat voor ons als een paal boven water: briljante ideeën, mooie oplossingen en technische mogelijkheden zijn er genoeg. Maar zonder goede implementatie leidt het nergens toe. Waar veel andere bureaus stoppen, gaat KINASE verder.
Toegenomen complexiteit en beperkte capaciteit vragen om buitengewone vaardigheden. Er is vraag naar mensen die gedragen verandering en verbetering weten te realiseren, die paarse krokodillen weten te vangen en die samenwerking in het zorglandschap initiëren en optimaliseren. Wij zijn die mensen. Samen zorgen we dat de juiste zorg toegankelijk blijft op de juiste plek.
Het succes van KINASE laat zich niet vangen in een standaardmodel dat we op elk vraagstuk toepassen. Wel kunnen we vaststellen dat onze manier van werken is gebaseerd op principes waar we diep in geloven. Op basis van deze principes hebben we de KINASE-formule ontwikkeld. Hoe ziet de KINASE-formule er dan uit?
Nou zo: de zorg laten werken = C*(L+C+P).
Oké, dit vraagt om een kleine uitleg:
De eerste letter C staat voor consultancy. We kennen de methodieken die worden gehanteerd in project- en verandermanagement en passen die toe waar nodig.
De L staat voor luisteren. We weten hoe belangrijk het is om te achterhalen wat er werkelijk speelt bij de betrokkenen. Alleen zo kom je tot een gedragen plan waarmee je het echte probleem oplost. We hebben zin om de ander te begrijpen, trekken het ons aan en bouwen een relatie op: in alle lagen van de organisatie. Dat zit in onze aard.
De C is van connectie. We staan naast de mensen, niet boven hen. We willen begrijpen hoe ze werken en wat ze nodig hebben. Bij elke hulpvraag nemen we drie componenten mee: mens, proces en systeem. Door het onderkennen van de samenhang kunnen we de hulpvraag succesvol beantwoorden.
De P staat voor praktijk. Die kennen we. We spreken de taal van de werkvloer en daarom lukt het ons om een brugfunctie te vervullen tussen ict’ers, management en zorgverleners. Het werk om de reguliere zorg heen plannen is voor ons een vanzelfsprekendheid. En we weten als geen ander dat niet alles in protocollen te vangen is. Verwacht van ons geen rapporten, maar resultaten.
C * (L+C+P) dus, om de zorg te laten werken.
We zijn ervan overtuigd dat onze formule het verschil maakt en hebben als doel dat de KINASE-formule over tien jaar dé manier van werken is bij projecten in de zorg. Zo kunnen we samen echt grote stappen zetten.
Wij hebben een informele cultuur waar tijd is voor nieuwe ideeën. Iedereen werkt mee aan de verdere opbouw van ons bedrijf. Daarnaast hebben we een aantal woorden die ons typeren:
Wil je nóg meer over ons weten?! Op deze pagina stelt ons team zich graag aan je voor en kijk vooral ook eens naar onze publicaties en podcasts.
Luister bijvoorbeeld de podcast met Ernst Kuipers of de aflevering van Wessel en Bas bij de KoffieCo Podcast.