“Wat we doen maakt de zorg daadwerkelijk beter en niet alleen op papier. We spreken de taal en weten de weg en beginnen altijd op de werkvloer. Wat hebben jullie nodig om dit te verbeteren? We hebben geen pasklare antwoorden of allesomvattende methodiek, maar we weten wel hoe we een stip op de horizon in de praktijk kunnen bereiken en passen het gebruik van onze toolkit op de situatie aan. Zo komen we bijvoorbeeld voor regionale samenwerkingen van ketendenken naar ketendoen en van een technische verbetering van een proces naar daadwerkelijke verandering, en daarmee naar prettig en efficiënt werken in de zorg.”
“De meeste collega’s hebben letterlijk aan het bed gestaan voordat ze bij KINASE kwamen werken. Zelf heb ik de zorg op een andere manier van binnenuit leren kennen. Ik werkte acht jaar als organisatieadviseur bij het AMC. Organisatiecultuur was en is mijn grote liefde. Ik vind het fascinerend hoe cultuur vaak zowel het probleem als de oplossing is. Tijdens een grote reorganisatie bij Schiphol Group dacht ik na over mijn toekomst. Voor mezelf beginnen of als manager in een meer corporate omgeving waren reële scenario’s. Uiteindelijk koos ik ervoor om bij KINASE met de poten in de klei te gaan staan om de zorg te verbeteren.”
“Als het buiten weerbarstig is, moet het binnen goed zijn, anders loop je leeg. KINASE is die veilige haven. Alles is bespreekbaar, je kunt jezelf zijn en je kwetsbaarheid tonen. Ik vind dit met recht een bijzonder bedrijf. Voorheen werkte ik ook in omgevingen met veel slimme mensen, maar ik miste daar soms de bevlogenheid die letterlijk iedereen hier heeft. Wat ik ook mooi vind: de organisatie is enorm wendbaar. Wat je gisteren bedacht kan vandaag al realiteit zijn.”